A blog- és weboldal készítéstől általában...

Oké, kéne egy blog… de milyen?

Milyen blogot válasszak?

A blogok használata egyre népszerűbb nálunk is, de nagy a zűr még a fejlesztők fejében is sokszor a blog kritériumaival kapcsolatban. Honnan tudná akkor szegény kisvállalkozó, hogy mikor választ jól és mikor nem. Milyen legyen egyáltalán a készülő blog?
Bérlős, ingyenes, vagy saját szerverre telepített?
Szöveges vagy videó blog?
Nyílt forráskódú, egyedi fejlesztésű vagy valamelyik népszerű ingyenes portál “terméke” is megteszi?

Mivel temérdek blogot látok létrejönni, gondoltam segítek pár tanáccsal, hogy melyikkel támogathatod hatékonyan vállalkozásodat! Kezdhetjük?

Tisztázzunk pár dolgot, hiszen a bevezetőben van pár sokaknak “érthetetlen” szó.

Helytelen adat hiányában pedig hogy hozhatnál helyes döntést?

Blog a wikipédia szerint:

A blog egy olyan periodikusan újabb bejegyzésekkel bővülő weboldal, amely ezek sorozatából áll, függetlenül attól, hogy mi az oldal témája, formája és hogy nyilvánosan elérhető-e. A bejegyzések leggyakrabban – de nem szükségszerűen – fordított időrendi sorrendben vannak. A blogok többsége nyilvános weblapként működik bármely internethasználó által elérhetően. Az eredeti „weblog” kifejezés a „web” és „log” (napló) szavak összetételéből keletkezett, ebből rövidült a mára bevetté vált blog alakká.

Persze jóval hosszabb ennél a leírás a wikipédián, érdemes utánaolvasni, ha jobban foglalkoztat a téma.

Amit én még feltétlenül hozzátennék, hogy kétirányú kommunikációra alkalmas, tehát nem csak pusztán híreket közöl az olvasóval, hanem lehetőséget ad, hogy beszélgetésbe fogjunk velük és olvasóink is egymással! Ez nagyon fontos, hogy kapcsolatba léphetünk velük, kérdezhetnek, vitázhatnak, megtudhatod a félelmeiket a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban.

A blogok rendkívül jól “terjednek” az interneten is, hiszen általában segítő szándékkal, hasznos tartalmat generálsz benne, amelyet sokkal szívesebben osztanak meg emberek a közösségi oldalakon, mint egy termék eladásáról szóló reklámot. Ajánlom ezt figyelembe venni, a kulcsszó itt: a más számára hasznos, segítő tartalom. Lehet, hogy csak a szórakozását segíti, de neki valamiért hasznos!

A google is imádja, hiszen neki az a fontos, hogy ami a húsvér embernek is fontos. Azt mutatja meg szívesen a témában kereső embereknek, ami tele van azzal a fontos kulcsszóval – tehát arról szól, amit az olvasó éppen keres – és más hasonló érdeklődésű embereknek is tetszett – ami kiderül abból, hogy sokan hozzászólnak, megosztják különböző helyeken, ajánlva ezáltal a Te cikked linkjét!

Az nem kérdés tehát, hogy a blog hasznos tömeget tud irányítani a weboldaladra, webáruházadba oly módon, hogy mégsem értékesít kimondottan semmit!
Hogyan lehet ez a weboldalad része?
Miről írhatsz egy blogban?

A következő bejegyzéseimben részletesen kitérek a további kérdésekre is, addig is, kérdezz bizalommal a hozzászólásban, ha kíváncsi vagy valamire. Tudod… ez egy segítő szándékkal írt bejegyzés olvasóimnak 🙂

Várom hozzászólásod itt lentebb…

 

 

 

Temesvári Richárd

Kérem az ingyenes Websiker tanácsokat

Temesvári Richárd - Weboldal-Kivitelezés specialista

Ügyfelei azok a micro- és  kisvállalkozók, akiknek szüksége van egy olyan bizalmasra, aki a pártjukon állva hoz döntést, amikor internetes megjelenéseikről van szó. Kedvenc területe, ahol weboldalkészítések java elvérzik, a legelső lépés: a tervezés. Zászlójára azt tűzte ki: segít sikereket elérni azon pár fős vállalkozásoknak, akik az internet világában elveszettnek érzik magukat. Azt üzeni, és ígéri: komolyan van remény ;)

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.